Set Bersalin / Berpantang Shaklee: Testimoni Ibu Selepas Bersalin Pembedahan

Pantang bersalin untuk masyarakat Melayu biasanya dalam 44 hari. Ada juga yang lanjutkan sehingga ke 100 hari. Jadi selama 44 hari atau 100 hari ini, apa perlu dibuat atau pantang larangnya?

Jemput tonton video ini, bagaimana ibu ini ngeri hendak bersalin lagi akibat mengalami sembelit teruk di awal tempoh berpantang sebelum BERJAYA mengatasi masalah sembelit beliau dengan jayanya.


Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit 

Dalam tempoh ini, ada amalan yang biasa dibuat seperti berurut, bertungku, berbengkung, berlulur, mandi herba dan bertangas. Semasa tempoh ini juga pemakanan perlu dijaga agar cepat pulih. Amalan ini banyaknya memberi manfaat kepada ibu, asalkan dibuat dengan cara yang betul.

Memperkenalkan set bersalin Shaklee.

set bersalin shaklee

Set bersalin Shaklee terdiri daripada:

1) Vitalea - Mengandungi 28 jenis vitamin termasuklah Vitamin A, B, C, D, E, Calcium, Zinc, Iron dan lain-lain.

2) B Complex - Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.

3) Vitamin C - Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.

4) Zinc Complex - Merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. Zinc membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengurangkan rambut gugur, Memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein dan lain-lain.

Selain dari set di atas, anda juga boleh menambah vitamin-vitamin lain seperti :

Energizing Soy Protein (ESP)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi. 

OsteMatrix
OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan

Testimoni Puan Aya Radzuan
Ibu kepada tiga cahaya mata yang bersalin secara pembedahan. Sebelum ini beliau berpantang dengan pati ikan haruan & jamu.

Kesan dari berpantang sebelum ini ialah:
- Tempat pembedahan bernanah/ berair
- Luka pembedahan lambat sembuh
- Emosi kurang stabil kerana asyik memikirkan sakit di tempat pembedahan
- Badan lesu

Selepas berpantang dengan set bersalin shaklee:
- Jalan cepat (kurang rasa sakit berbanding dengan 2 orang anak sebelum ini)
- Susu pekat
- Anak tak kembung
- Badan bertenaga
- Luka cepat kering
- Emosi yang sentiasa gembira
- Anak yang sihat & kulit cantik (baby Zara)

Jom saksikan rakaman video testimoni ini.


Anda berminat mencuba set bersalin Shaklee pada harga mampu milik. Hubungi saya melalui email: salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan