Testimoni: ESP Bantu Meningkatkan Penghasilan Susu Ibu



ESP ialah singkatan bagi Energizing Soy Protin. Ia adalah protin soya yang sangat berkualiti. Ia didatangkan dalam bentuk serbuk. Boleh diminum begitu sahaja atau pengambilan bersama minuman lain seperti susu, milo atau jus dengan suhu air tidak terlalu panas agar tidak merosakkan enzim protin itu sendiri.

ESP adalah:
  • rendah lemak dan berkhasiat
  • tidak bersifat GMO (bukan organisma yang diubah secara genetik)
  • sumber protein lengkap seisi keluarga dengan kesemua 9 asid amino perlu
  • sesuai diambil oleh semua golongan samada lelaki,wanita, kanak-kanak (umur 1 tahun ke atas),warga emas, ibu hamil, ibu yang menyusukan anak
Kelebihan ESP ini ialah:
  • membantu membina dan perbaiki tisu-situ badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah
  • tidak mengandungi kolestrol dan laktosa
Pengambilan vitamin yang betul dan pada masa yang betul sangat membantu. Namun kunci utama ialah perlu amalkan 3 perkara ini secara konsisten dan berterusan. Bukan hari ni buat, esok tak buat, lusa buat...memang tak nampak kesan. Perlu buat setiap hari. 

1. Pastikan bayi disusukan sekerap mungkin dan bagi yang bekerjaya, pastikan anda membuat sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam...konsep yang salah. Teruskan pam mengikut jadual yang telah ditetapkan dan berterusan. Jika sekiranya jadual mengepam anda kucar kacir, jangan lupa buat power pumping ye.

2. Pengambilan air masak yang mencukupi iaitu 3L sehari. Pastikan menyediakan botol minuman dengan indicator supaya senang mengetahui adakah keperluan 3L air dipenuhi untuk tempoh seharian. 

3. Amalkan zikir dan mengaji setiap hari dan doa tanpa putus padaNYA kerana sesungguhnya rezeki ini datang dari ALLAH jua. Jadikan amalan harian. 

Konsep 3 amalan ini perlulah dibuat. Cuma TIPS macam mana pengambilan yang betul seperti ALFALFA, ESP, Kalsium serta 3 vitamin asas iaitu vitalea, b com dan vitamin C diambil pada masa yang betul dan kadar yang betul SANGAT MEMBANTU!

Ok, jom tengok testimoni ibu-ibu yang telah menggunakan ESP bagi membantu penyusuan susuibu: (klik imej untuk lebih jelas)













Supplement adalah sebagai sebahagian USAHA kita sahaja. Selebihnya Allah yang tentukan rezeki kita. Ibu-ibu jangan cepat berputus asa, selagi terdaya berusahalah berikan yang terbaik buat anak-anak kita kerana besarnya ganjaran yang Allah berikan pada ibu-ibu yang berusaha menyusukan anaknya sendiri.

Pesanan rasulullah kepada para ibu2 perlu diambil perhatian: Sumber

Rasulullah bersabda..."barangsiapa yang menyusui anaknya, Allah swt akan memberikan pahala di dunia dan akhirat."

nabi berkata lagi.."setiap tegukan pertama air susu ibu akan diberikan kepada anak akan mendapat pahala sama dengan pahala menghidupkan seorang manusia".

kemudian dia menekankan kepada kita lagi tentang..."bagi ibu yang sedang mati waktu itu dia masih menyusukan anaknya, ganjaran syahid untuk ibu itu".

Berminat mencuba ESP?

Sila klik sini untuk order ESP.

Sebarang pertanyaan atau masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue). Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi percuma serta jadual pengambilan vitamin yang betul. 

Sertai ahli Shaklee sekarang dan nikmati 15%-20% potongan harga bagi setiap produk Shaklee.


0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan