8 panduan memilih kolagen yg baik

Selamat pagi semua.... pagi ni saya akan berkongsi cerita mengenai Collagen Powder iaitu produk terbaru Shaklee. Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh ke entry yang saya tulis sebelum ini di sini. Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakan selama 8 MINGGU (proven with clinical studies) secara konsisten.

Okey...tapi harini saya nak kongsi 8 panduan memilih kolagen yg baik... (lepas ni bolehla tgk kolagen pilihan anda memenuhi panduan ini atau tak credit: [Puan Aula]
  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan. 
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi effect lebih cepat. 
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan. 
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan. 
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri. 
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point) 
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin. 
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin 
Alhamdulillah.. kolagen pilihan hati saya cukup semua syarat panduan di atas, ianya semulajadi lagi berkualiti tinggi dan semestinya Shaklee Collagen Powder sentiasa di hati. Jangan lupa untuk check kolagen pilihan anda pula ye..

Berminat nak mencuba? Hubungi saya untuk konsultasi percuma beserta pesanan anda.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan